Takže: Co udělat pro to, aby měla co největší cenu? Udělejte z loga či vizuálního symbolu obchodní značku a tu si zajistěte speciální průmyslově právní ochranou. V úvahu přichází především ochranná známka, pro designovou ochranu je určen průmyslový vzor.
» Související článek Jak na patentové rešerše. Patentové databáze v historii a v současné praxi
↑ Ochranná známka představuje zřejmě ten nejviditelnější atribut, který lze z hlediska průmyslově ochrany zabezpečit. Ochranná známka totiž zajišťuje ochranu určitého grafického znázornění. Nejčastěji samozřejmě nějakého firemního nebo produktového loga. Petr Beránek, člen rozkladové komise ÚPV a Zdeněk Bauer, lektor a rešeršér.
↑ Průmyslový vzor není založen na žádném technickém řešení či vynálezecké činnosti – jde o odlišení zevnějšku jednotlivých výrobků, tedy o design. Průmyslovými vzory jsou tak například tvar lahví a sklenic Coca-Coly nebo tvar přední masky automobilů Škoda. Více se o ochraně výrobku průmyslovým vzorem dozvíte v dalším díle Podnikatelského kompasu. Jiří Sedláček, vedoucí oddělení průmyslových vzorů na patentovém odboru ÚPV a Zdeněk Bauer, lektor a rešeršér.