Zajišťujeme individuální výzkumné, redakční a konzultační služby ● Poctivě a promyšleně pro vás namixujeme ty nejlepší nápady z minulosti i současnosti ● Založeno 2001

Všechna práva vyhrazena / All rights reserved  
© ResearchWriter.cz / 2001–2024

Rešerše Psaní Editace Publikování Propagace Edukace


Kontaktujte nás nezávazně
pro další informace

Telefonicky na čísle

+420 777 865 264 (neboli 777 VOLÁNÍ)

nebo pohodlně e-mailem. Můžete také využít náš jednoduchý on-line formulář.

Rešerše a redakční služby pro vás!

ResearchWriter.cz Rešerše a psaní Rešerše a psaní Rešerše a psaní Rešerše a psaní Copywriting abcRedakce.cz

Související služby

›› Psaní textů na objednávku

›› Ghostwriting

›› Copywriting a reklamní texty

›› Texty pro web

›› Jak vytvořit obchodní název

›› Vytvoření názvu firmy

›› Vytvořit slogan

›› Optimalizace pro vyhledávače

›› Copywriting a SEO


Související reference

›› Naše výzkumy a doporučení

›› Vytvoření vhodného názvu / jména firmy

›› Vytváříme marketingové texty

›› Ukázky úspěšných názvů

›› Propagace, reklama a zviditelnění


ÚvodPíšeme textyObchodní názevKniha

Vytvoření názvu firmy a jeho ochrana

Pokud jste už četli náš článek o zanedbání právní ochrany obchodního jména Pražská šunka, zřejmě už chápete nejen význam vytvoření názvu, tedy vymyšlení účinného obchodního názvu, ale i důležitost je známkové ochrany.

O vytvořený název pečujte

Vzhledem k tomu, jaké úsilí vás vytvoření názvu firmy stojí a jak moc je název firmy či výrobku důležitý pro marketing, je třeba o něj pečovat. Ruku v ruce by měla jít jeho propagace a také jeho ochrana. V naší knize Jak vytvořit atraktivní obchodní název firmy, služby, produktu, značky popisujeme celou řadu případů, kdy bylo jedno či druhé zbytečně zanedbáno. Výsledkem bylo znehodnocení názvu firmy či označení výrobku. Někdy přitom skvělé obchodní jméno spadlo podnikatelům samo do klína. Nedostatečná ochrana z něj však udělal majetek všech a zároveň ničí. Za všechny jeden příklad:

Emanuel Ugge, jeho taliány a Taliáni

Emanuel Ugge (čte se Užé) byl pražský uzenář italského původu. Ve svém podniku vyráběl vařenou vepřovo-hovězí směs plněnou do střívek a naloženou do láku. Pražané si tuto labužnickou novinku, která vlastně ani nebyla uzeninou, protože se neudila, rychle oblíbili. Zpočátku výrobku říkali „Uggeho pivní pochoutka“, z čehož se posléze stala „Uggovka“, či vlastně „Užovka“. – Nakonec ovšem převážil (s ohledem na Uggeho taliánský původ) obchodní název „talián“.

Ugge byl ve všech ohledech poctivě naturalizovaný Pražák, od roku 1886 pražský měšťan. Vedle svých podnikatelských aktivit byl mnoho let též aktivním členem Sokola, jehož rozkvětu se s láskou věnoval. Byl ostatně osobním přítelem Jindřicha Fügnera, jednoho ze zakladatelů Sokola.

Velkorysost je skvělá vlastnost! Nesmí být ovšem bezbřehá a nekontrolovatelná. Ugge přišel se skvělým produktem, jehož technologii ani obchodní název (možná s ohledem na sokolské bratrství a soudržnost) nijak nechránil. Tak se stalo, že produkt s obchodním názvem talián začali brzy v různé kvalitě vyrábět i nejrůznější konkurenti. Když Emanuel Ugge v létě roku 1907 zemřel, měl tento bezpochyby úctyhodný muž honosný pohřeb. Svůj život naplnil. Čest jeho památce! – K úplné dokonalosti snad už jen zbývalo, kdyby vytvořený název svého produktu pro svou firmu i pro potomky lépe ochránil.

Ochranná známka pro obchodní název

Nechte si od nás vytvořit název a také známkově ochránit jeho unikátní znění. V zajišťování ochranné známky pro název či obchodní značku máme bohaté zkušenosti. Poradíme vám také, čeho se máte vyvarovat nejen z hlediska tvorby názvu, ale i z hlediska marketingové komunikace.

Výhodný nákup knihy Jak vytvořit obchodní název…