Meziválečná reklama: Desatero pro prodavače v malém obchodě

Níže uvedený soubor deseti rad, určený prodavačům za pultem, pochází z třicátých let 20. století. Je sice pravda, že pozdější socialistická lhostejnost, samoobsluhy, diskontní prodejny i supermarkety a hypermarkety 21. století už většinu prodavačů stačili vyměnit za pouhé podavače zboží u pultů a doplňovače zboží do regálů. Tím spíš by však měli majitelé obchodů svůj personál školit k větší vstřícnosti vůči spotřebitelům.

Meziválečné reklamní inzeráty

Nadnárodní řetězce si s tím asi hlavu lámat nebudou. Co ale malí živnostníci – provozovatelé malých obchůdků? Zvláště ti, kteří naříkají na tvrdou konkurenci velkých řetězců. Neměli by svůj personál školit k tomu, aby jim zbytečně neutíkal zisk? Vždyť celá řada spotřebitelů si pro denní potraviny raději zajde k přívětivému obchodníkovi, než do předimenzovaného a stresujícího obchodního komplexu. Tam to jednou týdně na velký nákup úplně stačí…

Pokud jste majitelem nebo manažerem menšího obchodu někde na nároží, zkuste si následující Desatero pro prodavače vystřihnout a umístit do své prodejny tak, aby je měli vaši prodavači na očích. Pokud se u vás desatero prodavače stane standardem, získáte jedinečnou konkurenční výhodu, která vás nebude stát ani jednu korunu!

Radost z toho budete mít vy. Lépe a sebevědoměji se bude pracovat i vašim zaměstnancům a lepší služby budete poskytovat i spotřebitelům. Pro současné potřeby jsme desatero prodavače zaktualizovali.

Desatero úspěšného prodavače za pultem nebo u regálu

  1. Vždy si pamatujte, že pro zákazníka je snadnější najít jiný obchod nežli pro vás jiného zákazníka.
  2. Přijde-li zákazník do vašeho obchodu nebo k pultu, má mít vždy dojem, že z toho máte radost.
  3. Kdo nedovede zákazníkům vyhovět, nedovede jim prodat.
  4. Jak snadno a rychle prodáte, závisí na tom, jak pečlivě zjistíte, co si vlastně zákazník přeje.
  5. Lidé se sice vždy ptají na cenu. O koupi ale nakonec často rozhoduje, jak je přesvědčíte o kvalitě a hodnotě zboží.
  6. Každý prodavač může svůj obrat zvýšit prodáváním zboží lepší kvality nebo vhodných doplňků ke koupenému.
  7. Ptá-li se zákazník výslovně po značkovém zboží, nesnažte se je nikdy nahradit jiným zbožím, pokud poptávaní zboží máte na skladě.
  8. Většina zákazníků může vydat více peněz, nežli měli v úmyslu při svém vstupu do obchodu a při dobrém prodávání tak také učiní.
  9. Pokud jste malý nebo specializovaný obchod, zkuste si zjistit a zapamatovat jména svých častých zákazníků. Evidujte si také zboží, které obvykle nakupují.
  10. Prodej není ukončen, dokud si nejste jist, že zákazník slyšel vaše poděkování.

Reklamní inzeráty z meziválečného období

Související články